محدود کننده آسانسور و کنترل دسترسی آسانسور

محدود کننده آسانسور ، کنترل دسترسی آسانسور

محدود کننده آسانسور و کنترل دسترسی آسانسور

محدود کننده آسانسور و کنترل دسترسی آسانسور یک دستگاه اکسس کنترل برای محدود کردن افراد جهت استفاده از آسانسور است.
دستگاه کنترل دسترسی و محدود کننده آسانسور، با ابزارهای دسترسی آسانسور مانند تگ آسانسور، کارت تردد، رمز پنل آسانسور، سیستم تماس برای فعال کردن آسانسور و همینطور ریموت و نرم افزار (اپلیکیشن) آسانسور، می تواند دسترسی به طبقات را فعال کند.

10 ویژگی مهم برای محدود کردن آسانسور

  • کنترل دسترسی آسان آسانسور برای ساکنین
  • شناسایی و کنترل دسترسی آسانسور برای مهمانان و افراد غریبه
  • محدود کننده آسانسور می تواند از ورود سارقین به طبقات جلوگیری کند
  • تفکیک واحد ها و کنترل دسترسی مجزای هر واحد از مجتمع مسکونی روی آسانسور
  • ثبت گزارش تردد و استفاده از آسانسور
  • مدیریت شارژ ساختمان با محدود کردن و قطع دسترسی واحد های بدهکار از آسانسور
  • نصب آسان محدود کننده و سازگاری با استاندارد آسانسور
  • کاهش تردد و استفاده ی بی مورد از آسانسور
  • قطع دسترسی آسانسور برای ساکنین قبلی و مشاورین املاک جهت فروش و اجاره واحد بدون هماهنگی با مدیر ساختمان
  • مسدود کردن آسانسور جهت جلوگیری از حمل بار بدون هماهنگی با مدیر ساختمان

محدود کننده آسانسور چگونه کار می کند؟

دستگاه کنترل تردد آسانسور، تمام کلید های پنل آسانسور را کنترل می کند. در این حالت تمام کلید های آسانسور قطع می باشد و فقط افرادی که تگ، رمز، ریموت، نرم افزار و یا  سیستم تماس آسانسور را دارند، اجازه دسترسی به آسانسور را خواهند داشت.

ساکنین با ابزار دسترسی خود که معمولا تگ آسانسور است، دستگاه محدود کننده را فعال کرده و دستگاه بعد از تایید، پنل آسانسور را آزاد می کند تا کاربر بتواند به طبقه خود روی پنل آسانسور دسترسی پیدا کند.

دقت داشته باشید که امکانات دسترسی مانند تگ هوشمند آسانسور، رمز، ریموت و تماس جزو امکانات اکسس کنترل یا همان محدود کننده آسامسور می باشد و در بعضی از دستگاههای محدود کننده تمام امکانات وجود ندارد و می بایست با توجه به نیاز ساکنین، نوع دستگاه کنترل تردد آسانسور را انتخاب نمود.

مهمترین نکات در انتخاب دستگاه کنترل تردد آسانسور

  • ابزارهای کنترل دسترسی مناسب برای ساکنین و مهمانان از آسانسور
  • سازگاری محدود کننده با استاندارد آسانسور
  • کیفیت و گارانتی معتبر و معرفی خریداران قبلی
  • قیمت مناسب دستگاه کنترل دسترسی
  • کاربری و مدیریت آسان دستگاه کنترل آسانسور

امکانات آسانسور هوشمند

آسانسور هوشمند می تواند افراد را با کمک دستگاه کنترل دسترسی هوشمند، شناسایی کند و مانع استفاده افراد غریبه از آسانسور شود.

هرچه ابزارهای کنترل دسترسی در یک محدود کننده آسانسور بیشتر باشد، ساکنین تمایل بیشتری برای استفاده خواهند داشت.
به طور مثال اگر یک محدود کننده آسانسور سیستم مهمان مناسب برای استفاده مهمانان از آسانسور نداشته باشد، ساکنین مجبور می شوند تا برای تحویل یک بسته و یا فعال کردن آسانسور برای مهمان خود، به طبقه همکف ساختمان بیایند که البته این موضوع هم باعث استفاده بی مورد از آسانسور و هم نارضایتی ساکنین می شود.
پس می توان نتیجه گرفت که ابزارهای دسترسی یکی از ملزومات اصلی کنترل تردد آسانسور هوشمند است.

امکانات محدود کننده سیم کارتی آسانسور

  • تگ هوشمند آسانسور که از نوع رمزگذاری شده و غیرقابل کپی است.
  • رمز مهمان آسانسور که در این نوع از محدود کننده به صورت پویا است و دارای زمان بوده و از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.
  • این محدود کننده دارای سیستم تماس برای فعال کردن پنل آسانسور از طریق تماس تلفنی است.
  • یکی دیگر از ویژگی های محدود کننده سیم کارتی آسانسور، سیستم ثبت گزارش تردد آسانسور است. این دستگاه می تواند گزارش استفاده از آسانسور را ثبت و در اختیار مدیر مجتمع قرار دهد.
  • مهمترین ویژگی محدود کننده سیمکارتی آسانسور امکان قطع دسترسی ساکنین یک واحد است که مدیران مجتمع مسکونی از این امکان برای قطع دسترسی واحد بدهکار شارژ از آسانسور استفاده می کنند.

در این سیستم ساکنین هر واحد به صورت مجزا برای دستگاه تعریف می شوند و مدیر می تواند (بدون نیاز به حذف یک به یک تگ های واحد یا رمز و سیستم تماس)، دسترسی تمام ساکنین واحد را به صورت یکجا و فقط با بلاک کردن شماره واحد، قطع کند و پس از پرداخت شارژ، دسترسی واحد را مجدد فعال نماید.

  • نرم افزار دستگاه محدود کننده آسانسور در مدل سیمکارتی، کمک می کند تا مدیر از راه دور دستگاه را مدیریت کند و گزارش تردد را دریافت کند.

امکانات محدود کننده کارتی رمزی آسانسور

دستگاه کنترل تردد کارتی و رمزی یکی از ارزان ترین و ساده ترین سیستم های محدود کننده کنترل دسترسی آسانسور است. این نوع از دستگاه کنترل دسترسی آسانسور دارای امکانات زیر می باشد.

  • دارای تگ هوشمند آسانسور غیرقابل کپی با امکان ثبت تگ به شماره واحد و تفکیک واحد ها
  • سیستم رمز مهمان آسانسور برای تمام واحد ها به صورت مجزا
  • کنترل دسترسی ساکنین و امکان قطع دسترسی واحد بدهکار شارژ از آسانسور.
  • مدیریت و کنترل دستگاه محدود کننده از طریق کارت مدیریت دستگاه

ابزارهای کنترل دسترسی محدود کننده آسانسور

تگ آسانسور ، تگ محدود کننده آسانسور

تگ آسانسور

تگ آسانسور یک شناسه منحصر به فرد برای ساکنین است که با فناوری RFID کار می کند. تگ آسانسور برای دستگاه محدود کننده آسانسور تعریف می شود و کاربر تگ آسانسور خود را به محدود کننده آسانسور زده و پنل آسانسور را برای کاربر آزاد شده و کاربر می تواند طبقه خود را انتخاب کند.

رمز آسانسور ، رمز محدود کننده آسانسور

رمز آسانسور

زمانی که ساکنین، تگ آسانسور خود را همراه ندارند و یا مهمان وارد ساختمان می شود، برای فعال کردن آسانسور نیاز است تا رمز دستگاه محدود کننده را در اختیار مهمان قرار دهیم، این رمز می تواند دستگاه کنترل دسترسی آسانسور را همانند تگ آسانسور، فعال کند و اجازه دسترسی به طبقات را به ساکن و یا مهمان قرار دهد.
نکته مهم در استفاده از رمز مهمان، امنیت رمز می باشد. دستگاه های محدود کننده ای که دارای رمز پویا می باشند از قوی ترین سیستم های کنترل دسترسی آسانسور به شمار می آیند. چرا که ساکنین و مدیران مجتمع دیگر نگران سواستفاده از رمز نخواهند بود.

محدود کننده سیمکارتی

فعال کردن آسانسور با تماس

از روش های جذاب برای فعال کردن آسانسور، استفاده از تماس تلفنی است. از آنجا که امروزه گوشی موبایل همیشه در دسترس افراد قرار دارد، تماس تلفنی می تواند راهکار بسیار ساده برای فعال کردن محدود کننده آسانسور باشد. این امکان فقط روی دستگاههای محدود کننده سیمکارتی آسانسور قرار دارد و روش جالبی برای سیستم مهمان آسانسور نیز می باشد.

اپلیکیشن آسانسور ، نرم افزار محدود کننده آسانسور

اپلیکیشن آسانسور

اپلیکیشن آسانسور یک ابزار کنترل دسترسی برای فعال کردن محدودکننده آسانسور است که به افراد اجازه می دهد از طریق گوشی موبایل آسسانسور را فعال کرده و به طبقات دسترسی پیدا کنند.
نرم افزار استفاده از آسانسور معمولا به صورت وای فای به دستگاه محدود کننده آسانسور متصل می شود و اطلاعات کاربر را از طریق اتصال wifi به دستگاه کنترل دسترسی آسانسور ارسال می کند.

ریموت آسانسور ، ریموت محدود کننده آسانسور

ریموت آسانسور

یکی از رایج ترین ابزارهای دسترسی آسانسور استفاده از ریموت کنترل های RF433 و Rf315 است. این نوع از ریموت ها غالبا روی درب های پارکینگ استفاده می شود.
مهمترین مشکل ریموت های رایج 433 و 315 برای آسانسور، امکان کپی کردن آنها است و از امنیت پایین تری نسبت به تگ ، تماس ، رمز پویا و اپلیکیشن برخوردار هستند.
سیستم های کنترل دسترسی و محدود کننده های آسانسور حرفه ای معمولا از ریموت های وای فای و غیر قابل کپی استفاده می کنند. این نوع از ریموت ها از امنیت بسیار بالایی در مقابل هک و کپی شدن برخودار هستند و به خوبی از اطلاعات افراد محافظت می کنند.

گزارش تردد آسانسور

شاید برای شما هم پیش آمده باشد تا نیاز داشته باشید که بدانید چه کسی و در چه زمانی از آسانسور استفاده کرده است. دستگاه محدود کننده آسانسور که مجهز به سیستم ثبت گزارش تردد باشد این امکان را به راحتی در اختیار شما قرار می دهد و به صورت یک نگهبان هوشمند برای ساختمان شما کار می کند.

نصب محدود کننده آسانسور

نصب و راه اندازی محدود کننده آسانسور بسیار ساده بوده و تداخلی با سیستم آسانسور ندارد.

محدودکننده آسانسور در واقع یک کلید کنترل دسترسی هوشمند برای آسانسور است و فقط کافی است تا سیم منفی (GND) کلیدهای آسانسور را به رله دستگاه محدودکننده آسانسور وصل کنید. محدود کننده با تایید دسترسی برای ساکن، رله را آزاد می کند و پنل کلیدها فعال می شود و کاربر می تواند طبقه را انتخاب کند.

برای دریافت راهنمای نصب و سیم کشی پنل برای نصب محدود کننده آسانسور می توانید PDF راهنمای نصب را مشاهده نمایید.
این آموزش شامل تمام مراحل و نکات مهم برای نصب محدود کننده و کنترل دسترسی آسانسور است.

اجرای محدود کننده آسانسور هوشمند

جهت مشاهده نمونه کارهای و معرفی برخی از مشتریان محدود کننده آسانسور ماناهور می توانید در صفحه نمونه کارها اسم شهر خود را جستجو کنید و با مشتریان ما و عاملیت های نصب و فروش محدود کننده ماناهور در شهر خود آشنا شوید.

نصب و فروش کنترل دسترسی و محدود کننده آسانسور ماناهور در شهرهای تهران ، پرند ، پردیس ، دماوند، گیلاوند ، کرج ، رباط کریم ، اسلامشهر ، ساری ، محمودآباد ، نوشهر ، آمل ، سرخ رود ، آستارا ، تبریز ، مراغه ، مرند ،اراک ، ساوه ، قم ، تفرش ،اصفهان ، شاهین شهر، فولادشهر ، مشهد ، بجنورد ، کرمان ، سیرجان ، بندرعباس ، قشم ، کیش ، آبادان ، میناب ، اهواز ، شیراز